קישור ל- goto facebook page
היום 11.05.2024, 13:22. באתר "מילים" 656 פוסטים ובהם 821,749 מילים. { לשם השוואה: לפי ה'ויקיפדיה' בתנ"ך כולו יש 306,757 מילים...}
קטגוריות

אמש בבית האופרה של ציריך: הריינגולד של ריכארד ואגנר

28 באפריל, 2024

בכניסה לבית האופרה של ציריך

עם החוברת של “הטבעת של הניבלונג” 27 באפריל 2024

 

הביקור בציריך זימן לי הזדמנות לצפות בביצוע של “זהב הריין [ הריינגולד” ] האופרה הפותחת את מחזור האופרות : “הטבעת של הניבלונג” בביצוע להקת האופרה של ציריך.

האולם ההיסטורי המקושט כמיטב המסורת של בתי האופרה הקלאסיים של אירופה מעוטר עיטורים רבים, מנורת נטיפים זוהרים תולה מן התקרה המעוטרת ציורים שבמרכזו – מפיצה אור נגוהות על האולם המחופה אדום וזהב:

בבית האופרה בציריך – בביצוע “זהב הריין”

 

עלילת האופרה [ שאת הסינופסיס שלה פרסמתי בספטמבר 2012 וזכתה מאז ליותר מ 3600 ביקורי גולשים ] מפרטת את עלילת האופרה ומציגה את הלייט מוטיבים המוזיקליים העיקריים המושמעים לארכה.

בקישור שבאתר “מילים” :  הריינגולד – [2] סיפור-העלילה [סינופסיס]   יכולים הגולשים לקרוא  לסיפור העלילה המורכב והמפותל ולהאזין לייט מוטיבים המוזיקליים שבאופרה הפותחת הזו את מחזור “הרינג”. העלילה נפתחת בסצינה שבה שלוש בנות הריין – [לפי הפרשנות של בית האופרה בציריך – הן לבושות פיג’אמות ] מנסות לפתות את הגמד אלבריך – סמל הרוע באופרה זו – עד שהוא – שאת חיזוריו המגושמים שלוש עלמות החן דוחות –  מצליח בנכליליותו לגנוב מידן את ה”טבעת” – ומי שיחזיק בטבעת יקנה שליטה בעולם !

 

וכך זה נראה עם הבמה:

 

Trailer – Das Rheingold – Opernhaus Zürich (youtube.com)

 

,

 

 

 

כשאחזור לארץ – מקווה להשלים ולהרחיב.

 

ויקטור הרצברג

28.4.2024

 

תרום תרומתכם תתקבל בתודה ובהערכה

תרומה צנועה שלכם, תהא עבורנו אות וסימן, כי ה"מילים" שלנו שיצאו מן הלב והושקעו בהבאתם מאמצים רבים, ושעות עבודה רבות הגיעו ונגעו לליבכם - וכי עמלנו ומאמצינו נשאו פרי ולא היו לשווא ועל כך תבואו על הברכה.

Be Sociable, Share!

תגובה אחת

  • יוס ואחיו הגיב:

    תודה על התמונות

    אני מעדיף ביצוע יותר ‘אותנטי’ עם תלבושות וסט של ימי הביניים. ההפקות המודרניות נקיות מדי ואבסטרקטיות לטעמי.

    מקוה שהניצוח היה טוב. שם מוכר?

כתיבת תגובה

Google Translator
Font Controller

+(reset)-

…….[ צ ו ה ר ]…….
מבט אחר; אפשרויות שונות ; תובנות נוגדות ; הערות מועילות; הארות בונות; מחשבות בלתי-מסורקות; אסוציאציות חתרניות; ועוד...ועוד....