קישור ל- goto facebook page
היום 02.05.2024, 06:29. באתר "מילים" 655 פוסטים ובהם 821,197 מילים. { לשם השוואה: לפי ה'ויקיפדיה' בתנ"ך כולו יש 306,757 מילים...}
קטגוריות
  • אין קטגוריות


[13] פרוסט / שחזור : “החדר”

18 בספטמבר, 2021

.

[13] פרוסט / שחזור : “החדר”

במהלכו של הרומן מתאר פרוסט את פנים ביתה של הדודה ליאוני, ומתעכב פעמים רבות על פרטים רבים, מזעריים ומשניים לכאורה שהוא זוכר משם.

בית אמיוט – היא הדודה ליאוני נשמר כאמור כבית-מוזיאון לכבודו ולזכרו של מרסל פרוסט, ובין כתליו שמורים הרהיטים, שעל חלקם כותב המספר.
הנה צילומים של הזמן שהונצח בספרו של פרוסט – ובאילייה-קומברי של היום הזמן
עצר שם מלכת:

 חדר הארוח, הריהוט הבורגני הפשוט והנוח.

החדר, ציור חובבני של פרוסט בחדר כיום.

החדר , והעתק של ציור דיוקנה של האם בצעירותה

החדר , פנס הקסם ששימש להקרנות

שעשו רושם כל כך חזק על עולמו של הנער מרסל

“כדי להסיח את דעתי באותם ערבים שבהם נראיתי להם אומלל נורא, טוב שעלה בדעתם לתת לי עד לשעת האוכל פנס-קסם, שאותו הרכיבו מעל המנורה, ושעל פי דרכם של בחירי האדריכלים ואומני הזכוכית מן התקופה הגותית, המיר את אטימות הקירות בהשתברויות אור אווריריות, בהתגלויות ססגוניות פלאיות, שהיו מצוירות עליהן אגדות כמו על זכוכית מהבהבת וחולפת”

בצד של סוואן, עמ’ 14


 

 

.

 

 

תרום תרומתכם תתקבל בתודה ובהערכה

תרומה צנועה שלכם, תהא עבורנו אות וסימן, כי ה"מילים" שלנו שיצאו מן הלב והושקעו בהבאתם מאמצים רבים, ושעות עבודה רבות הגיעו ונגעו לליבכם - וכי עמלנו ומאמצינו נשאו פרי ולא היו לשווא ועל כך תבואו על הברכה.

Be Sociable, Share!

אין תגובות

כתיבת תגובה

Google Translator
Font Controller

+(reset)-

…….[ צ ו ה ר ]…….
מבט אחר; אפשרויות שונות ; תובנות נוגדות ; הערות מועילות; הארות בונות; מחשבות בלתי-מסורקות; אסוציאציות חתרניות; ועוד...ועוד....