קישור ל- goto facebook page
היום 09.05.2024, 19:52. באתר "מילים" 656 פוסטים ובהם 821,745 מילים. { לשם השוואה: לפי ה'ויקיפדיה' בתנ"ך כולו יש 306,757 מילים...}
קטגוריות

ההיסטוריון פרופ’ ב”ז קדר : בית המקדש לא חרב בשל שנאת חינם !

30 ביולי, 2023

פרופ’ בנימין זאב קדר [ צילום יזהר באר]

האומר דבר בשם אומרו – מביא גאולה לעולם…

הצץ ב”הציץ ונפגע” 


 

ביום שישי, ה 28.7.2023 פורסם ב”מוסף הארץ” מאמרו של ההסטוריון פרופ’ בנימין זאב קדר, חתן פרס ישראל לחקר ההסטוריה לשנת 2020 – שאף שכתבו הסטוריון בעל שם – חיציו מכוונים אל ההווה.

בשל הכבוד הרב שאנו רוחשים לפרופ’ הנכבד בנימין זאב קדר – אנו מביאים בזאת ציטוטים אחדים [ שהודגשו על ידינו ] מתוך מאמרו של ההסטוריון המדבר על ההווה ועל הכאן ועל העכשיו:

לקריאת חלק  1 של המאמר  – יש להקיש על התמונה שלעיל

 

קטע מודגש זה במאמרו של פרופ’ בנימין זאב קידר יכול ללמדנו כיצד תעמולה וניפוח של “סלוגן מוצלח”  כגון הסלוגן “שנאת חינם” [ בדומה לסלוגן “קוקה קולה – טעם החיים” ]  מעוור את עיני הבריות – והם חוזרים עליו ומפנימים אותו – וממחזרים אותו עד אין קץ תוך התעלמות מהרקע והאמת העובדתית וההסטורית.

ללמדנו כי אנו בעיצומו של עידן ה”פייק-ניוז” – המפומפם לטובת אינטרסים של אידיאולוגיה דתית-לאומנית -משיחיסטית ;

 

לקריאת החלק השני במאמר – יש להקיש על התמונה שלעיל

 

מה שמלמד הקטע השני ממאמרו של פרופ’ בנימין זאב קדר הוא כי המוטיבציה להכללת פסקת השיוויון במגילת העצמאות לפיה המדינה “תקיים שיוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין” “נבעה מהחלטה מס’ 181 – היא החלטת החלוקה מה – 29 בנובמבר 1947 לפיה הן המדינה היהודית שתקום והן המדינה הערבית שתקום תכלולנה הצהרה לפיה:

“No discrimination of any kind shall be made between the inhabitants on the ground  of race, religion, language or sex” 

 

כלומר יותר היענות ל”דרישות האומות המאוחדות” – מאשר זיקה עמוקה והיענות לרעיונות השיוויון והחרות – שכיום רבים מהנלחמים על הדמוקרטיה ונגד ההפיכה המשטרית מבית מדרשם של ביבי-לוין-ורוטמן ניתלים בה לביסוס תביעותיהם לעיגונם של עקרונות אלה בחוקה או בחוקי יסוד שיבטיחו חרויות אלה לכלל אזרחי המדינה ותושביה.

 

 

 

לקריאת חלק 3 של המאמר  – יש להקיש על התמונה שלעיל

 

ראוי לשים לב לאזהרה הכלולה בסיומו של המאמר :

 

“עלינו להוקיע את ההסתמכות הבלעדית על תפיסות יהודיות ואת הנכונות הנלהבת להסתגר סביבן גם במחיר התנגשות עם הסדר העולמי ועם דעת הקהל הנאורה, זו שללא אהדתה אין לנו תקומה לאורך ימים”

 

 

 


להלן תמצית נמוקי ועדת פרס ישראל בבחירת פרופ’ קידר לפרס ישראל בחקר ההסטוריה לשנת 2020:

“בנימוקיה ציינה ועדת הפרס בראשות הפרופסור רוני אלנבלום ובחברות הפרופסורים חיים היימס וסופיה מנשה, כתבה: “בנימין זאב קדר הוא החוקר החשוב, המשפיע והפורה ביותר של מסעי הצלב ושל חקר היחסים הבין-דתיים. תחומי המחקר של קדר כוללים גם את סוגיית היחסים הבין דתיים, המסחר בים התיכון, החוק הכנסייתי, תולדות ארץ-ישראל ויישובה היהודי, שחזור וניתוח קרבות, היסטוריה השוואתית ועולמית, תצלומי אוויר כמקור היסטורי ועוד. בכל התחומים האלה מהדהד קולו הייחודי, המשלב נאמנות לאמות המידה המדעיות הקפדניות ביותר, מקוריות ויצירתיות, יחד עם אהבה עמוקה לארץ ומסירות לחברה ולערכיה”.

קישור לאתר פרסי ישראל – פרופ’ בנימין זאב קדר

ולהלן תצלום סרטון שפורסם עם הענקת פרס ישראל לפרופ’ בנימין זאב קדר

 

 

קישור ישיר 

 

 

ויקטור הרצברג

30.7.2023

 

 

 

 

תרום תרומתכם תתקבל בתודה ובהערכה

תרומה צנועה שלכם, תהא עבורנו אות וסימן, כי ה"מילים" שלנו שיצאו מן הלב והושקעו בהבאתם מאמצים רבים, ושעות עבודה רבות הגיעו ונגעו לליבכם - וכי עמלנו ומאמצינו נשאו פרי ולא היו לשווא ועל כך תבואו על הברכה.

Be Sociable, Share!

אין תגובות

כתיבת תגובה

Google Translator
Font Controller

+(reset)-

…….[ צ ו ה ר ]…….
מבט אחר; אפשרויות שונות ; תובנות נוגדות ; הערות מועילות; הארות בונות; מחשבות בלתי-מסורקות; אסוציאציות חתרניות; ועוד...ועוד....