קישור ל- goto facebook page
היום 25.04.2024, 04:49. באתר "מילים" 652 פוסטים ובהם 820,428 מילים. { לשם השוואה: לפי ה'ויקיפדיה' בתנ"ך כולו יש 306,757 מילים...}
קטגוריות
  • אין קטגוריות


עדכונים וחידושים באתר- אוקטובר 2013

4 באוקטובר, 2013

.

אתר “מילים” עודכן ושודרך לאחרונה ובפוסט זה אני מציג את השכלולים שהוכנסו בו

1. החלפת הכותרת

הכותרת החדשה של אתר “מילים” כפי שהיא מופיעה בראש עמוד זה שמה דגש על אחת ממטרותיו העיקריות של האתר – לתאר את הקשרים ולדון בהקשרים שבין תחומי תרבות אחדים.

.

2. צביעת עץ הקטגוריות להדגשת ההיררכיה של הנושאים הראשיים והמישניים

כיום באתר מילים כ 270 פוסטים המחולקים ל כ 150 קטגוריות [ נושאים ותת נושאים ] וכדי לסייע בידי הגולש למצוא את מבוקשו עומדות לרשותו כמה דרכים:

2.1   חיפוש

הדרך המהירה למצוא נושא או תוכן היא להקיש מילה בתיבת החיפוש שבסרגל הניווט האדום – החיפוש נערך על גבי הטקסטים עצמם ובמידה והמילה המבוקשת נמצאת בטקסט או בטקסטים אחדים – שמו של  הפוסט בו מופיעה המילה יוצג בדף שיפתח. הקלקה על שם הפוסט תפתח אותו לעיניו  של הגולש.

2.2 ניווט בעזרת “עץ-הקטגוריות”

הנושאים המובילים בהם עוסק האתר מופיעים בסרגל הניווט האדום – נושאים עיקריים אלה מכונים קטגוריות

כך מופיעות בסרגל הניווט האדום הקטגוריות הבאות

טקסטים • מראות  קולות  מסעות  Video

 

בעץ הקטגוריות [ העמודה ימנית של האתר ]

הקטגוריה הראשית מופיעה באות לבנה על רקע כחול.

ומתחתה מופיעות קטגוריות המשנה ב”עץ-משפחתי”

כאשר הקטגוריה הראשית – מספר 1 = ההורה

מתחתיו תת-קטגוריה ראשונה מספר 2 = הבת

מתחת תת-תת-תת קטגוריה מספר 3 = הנכדה

מתחת תת-תת-תת-תת קטגוריה מספר 4 – הנינה

והקטגוריה החמישית – מתחתיה ממספר 5 = החימשה

כפי שניתן לראות כאן:

 

כל קטגוריה מקושרת לפוסטים הקשורים אליה ולאחר שנבחר הנושא הראשי ניתן לרדת לנושאי המישנה על דרגותיהם השונות ] ולהקליק על הכותרת המבוקשת והתוכנה תפתח את הפוסט המתאים בדף הראשי – הוא הדף האמצעי של האתר.

 

3. הוספת הצוהר 

הצוהר – כשמו כן הוא: חלון קטן המופיע בעמודה השמאלית של האתר. הקלקה על הקישור – הצצה לצוהר  תציג את מקומו ואת תוכנו.

להלן דוגמאות של שימושים שאנו מתכוונים לעשות בצוהר: 

צוהר-טקסט: הוספת טקסט קצר, או הסבר למונח המופיע בנקודה זו בדף הפוסט עצמו [ העמודה האמצעית באתר ] 

צוהר תמונה: הוספת תמונה המשמשת להבהרת הנשוא. כך למשל נוכל להוסיף על הפסוק בבראשית ח’ שצוטט בצוהר-הטקסט גם תמונה של פסיפס בכנסיית סן-מרקו בונציה המתאר את נוח והיונה

צוהר וידאו: הוספת קטע וידאו הקשור לסיפור נח והיונה. ניתן לצפות בוידאו בתיבת הצוהר עצמו אך אם מעונינים לראות את הוידאו הפורמט גדול יותר ניתן להקליק בפינה הימנית התחתונה ואז הוידיאו יפתח לכל המסך. נותן גם להגיע ליו-טיוב ולצפות בו שם על ידי הקלקה הפינה השמאלית העליונה של הוידאו

צוהר מוזיקה: הוספת קטע של מוזיקה  [ mp3 ] המאפשר להאזין למוזיקה. כדי לשמוי יש ללחוץ על החץ המורה לשמאל ולהפעיל את הרמקולים במחשב. למרות מאמצי לא הצלחתי למצוא קטע מוזיקה מהתחום הקלאסי המתיחס לסיטואציה המתוארת בספר בראשית – אני מצרף בזאת קטע מוזיקה המתאר את זרימתו של נהר הריין – מהפתיחה לריינגולד של ריכארד ואגנר.

 

4. הוספת מעבר-עכבר [ טול-טיפ ] 

אמצעי זה מאפשר ל’הקפיץ’ טקסט המתיחס למילה שמתחתיה הוא מוסתר. על מנת להדגיש קיומו של טקסט בצמוד למילה מסויימת הוספתי שתי סולמיות לאחר המילה ## מעבר עם העכבר על המילה יפתח את הפירוש המבוקש כגון הביטוי בין-תחומי ##'בין-תחומי ' הוא תואר שמתייחס לפעילות המשלבת תחומים שונים לצורך השגת מטרה מוגדרת. • התוכנית הבין-תחומית לחקר המוח משלבת לימודי נוירולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי המחשב, ביולוגיה מולקולארית, מיומנויות שפה ועוד. • מעורבותם של יוצרים רבים בפרויקטים בין-תחומיים מעידה על הצורך בפריצת הגבולות של תחומי האומנות המסורתיים. • הממשלה החליטה על הקמת צוות בין-תחומי לבחינת הנושא השנוי במחלוקת של תעלת הימים.

 

5. הוספת הערות שוליים 

האפשרות להוסיף הערות שוליים – הערות המקובלות להוספת הערות בתחתית העמוד1

 

6. הוספת טבלה

להלן דוגמה לטבלה בת שלושה טורים  היכולה לשמש להצגת טקסטים בשלוש שפות.

עברית English Deutsch
זאקס Sachs Sachs
טירוף ! טירוף ! Madness! Madness! Wahn! Wahn!
טירוף בכל ! Everywhere madness! Überall Wahn!
באשר אביט מחפש, Wherever I look searchingly Wohin ich forschend blick’,
בעיר ובדברי ימי עולם, in city and world chronicles, in Stadt- und weltchronik,
לגלות מה הטעם to seek out the reason den Grund mir aufzufinden,
שהם עדיין מקיזים דם, why, till they draw blood, warum gar bis aufs Blut
אנשים מתעמרים ועושקים האחד את משנהו people torment and flay each other die Leut’ sich quälen und schinden
בזעם מטופש, חסר תכלית! in useless, foolish anger! in unnütz toller Wut!
     
     

הבעת תודה.

ברצוני להודות לאייל מנקר מחברת ביזנס דיזיין בניית אתרים  על עבודתו המקצועית והיפה בעדכון האתר ובהפקת השינויים והשכלולים הנ”ל והטמעתם באתר לשביעות רצוני

גלישה מועילה ומעניינת

 

ויקטור

13.10.2013

.

+

>>

תרום תרומתכם תתקבל בתודה ובהערכה

תרומה צנועה שלכם, תהא עבורנו אות וסימן, כי ה"מילים" שלנו שיצאו מן הלב והושקעו בהבאתם מאמצים רבים, ושעות עבודה רבות הגיעו ונגעו לליבכם - וכי עמלנו ומאמצינו נשאו פרי ולא היו לשווא ועל כך תבואו על הברכה.

Be Sociable, Share!
הערות שוליים
  1. כגון: הפניות, איזכורים, וכמקובל מראי מקום ממנו צוטטו []
סוף עמוד

אין תגובות

כתיבת תגובה

Google Translator
Font Controller

+(reset)-

…….[ צ ו ה ר ]…….
מבט אחר; אפשרויות שונות ; תובנות נוגדות ; הערות מועילות; הארות בונות; מחשבות בלתי-מסורקות; אסוציאציות חתרניות; ועוד...ועוד....

צֹהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה, וְאֶל-אַמָּה תְּכַלֶּנָּה מִלְמַעְלָה, וּפֶתַח הַתֵּבָה, בְּצִדָּהּ תָּשִׂים;

  •  

וַיְהִי, מִקֵּץ אַרְבָּעִים יוֹם; וַיִּפְתַּח נֹחַ, אֶת-חַלּוֹן הַתֵּבָה אֲשֶׁר עָשָׂה.  וַיְשַׁלַּח, אֶת-הָעֹרֵב; וַיֵּצֵא יָצוֹא וָשׁוֹב, עַד-יְבֹשֶׁת הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ.  וַיְשַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מֵאִתּוֹ–לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.   וְלֹא-מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף-רַגְלָהּ, וַתָּשָׁב אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה–כִּי-מַיִם, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ;

 וְאִישׁ אֶחָד וּשְׁמוֹ שִׁמְעוֹן הָיָה מִלְּפָנִים בָּעִיר מְכַשֵּׁף וּמַבְהִיל אֶת־עַם שֹׁמְרוֹן בְּאָמְרוֹ עַל־נַפְשׁוֹ כִּי גָדוֹל הוּא׃  וְכֻלָּם הִקְשִׁיבוּ אֵלָיו מִקְּטַנָּם וְעַד־גְּדוֹלָם לֵאמֹר זֶה הוּא גְּבוּרַת הָאֱלֹהִים הַגְּדוֹלָה׃  וַיַּקְשִׁיבוּ אֵלָיו עַל־הֱיוֹתוֹ מַבְהִיל אוֹתָם בִּכְשָׁפָיו יָמִים רַבִּים׃  וַיְהִי כַּאֲשֶׁר הֶאֱמִינוּ לְפִילִפּוֹס בְּבַשְׂרוֹ אֶת־מַלְכוּת הָאֱלֹהִים וְאֶת־שֵׁם יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ וַיִּטָּבְלוּ אֲנָשִׁים וְנָשִׁים׃ וַיַּאֲמֵן שִׁמְעוֹן גַּם־הוּא וַיִּטָּבֵל וַיִּדְבַּק בְּפִילִפּוֹס וַיַּרְא אֶת־הָאֹתוֹת וְהַמֹּפְתִים הַגְּדֹלִים אֲשֶׁר נַעֲשׂוֹּ וַיִּתְמָהּ׃  וַיִּשְׁמְעוּ הַשְּׁלִיחִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלַיִם כִּי־קִבְּלָה שֹׁמְרוֹן אֶת־דְּבַר הָאֱלֹהִים וַיִּשְׁלְחוּ אֲלֵיהֶם אֶת־פֶּטְרוֹס וְאֶת־יוֹחָנָן׃  וַיֵּרְדוּ שָׁמָּה וַיִּתְפַּלֲלוּ בַעֲדָם אֲשֶׁר יְקַבְּלוּ אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ כִּי הָרוּחַ לֹא־צָלְחָה עַד־עַתָּה עַל־אֶחָד מֵהֶם וְהֵם רַק־נִטְבָּלִים לְשֵׁם הָאָדוֹן יֵשׁוּעַ׃ וַיִּסְמְכוּ אֶת־יְדֵיהֶם עֲלֵיהֶם וַיְקַבְּלוּ אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ וַיְהִי בִּרְאוֹת שִׁמְעוֹן כִּי נִתַּן רוּחַ הַקֹּדֶשׁ בִּסְמִיכַת יְדֵי הַשְּׁלִיחִים וַיָּבֵא לִפְנֵיהֶם כָּסֶף׃ וַיֹּאמַר תְּנוּ־נָא גַם־לִי שָׁלְטָן כַּשָּׁלְטָן הַזֶּה אֲשֶׁר יְקַבֵּל אֶת־רוּחַ הַקֹּדֶשׁ כֹּל אֲשֶׁר־אָשִׂים עָלָיו אֶת־יָדָי׃  וַיֹּאמֶר אֵלָיו פֶּטְרוֹס כַּסְפְּךָ יְהִי אִתְּךָ לַאֲבַדּוֹן יַעַן אֲשֶׁר אָמַרְתָּ לִקְנוֹת בִּמְחִיר אֶת־מַתַּת הָאֱלֹהִים׃  אֵין־לְךָ חֵלֶק וְגוֹרָל בַּדָּבָר הַזֶּה כִּי לְבָבְךָ אֵינֶנּוּ יָשָׁר לִפְנֵי הָאֱלֹהִים׃  וְעַתָּה שׁוּב מֵרָעָתְךָ זֹאת וְהִתְחַנֵּן אֶל־הָאֱלֹהִים אוּלַי תִּסָּלַח לְךָ מְזִמַּת לְבָבֶךָ׃  כִּי־רֹאֶה אָנֹכִי כִּי־בָאתָ בִּידֵי מְרוֹרַת רוֹשׁ וְחַרְצֻבּוֹת רָשַׁע׃  וַיַּעַן שִׁמְעוֹן וַיֹּאמַר הַעְתִּירוּ אַתֶּם בַּעֲדִי אֶל־יְהוָֹה לְבִלְתִּי־בוֹא עָלַי דָּבָר מִכֹּל אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם׃

 

 

 

 

 

 

 
 
YouTube Preview Image

מראות סנקט-פטרסבורג למוזיקה של מודסט מוסורסקי – בפתיחה לאופרה חובנשצינה “שחר על נהר מוסקווה”

נקודת המוצא של רודין בעצוב האנדרטה של ויקטור הוגו – היתה תצלום שלו בגלות GUERNSY

מכאן הדמות הישובה אל הסלעים מושיטה את ידה את הגלים המתנפצים כשהמשורר כמו ממתין למשק כנפיה של המוזה.

מומומנט שהוצב אחר כבוד בגן הפנימי של הפאלה-רואיאל בפאריז.

 

ב.1.    למען הזהירות ולמניעת טענה כאילו הנתבעים  לא הגישו במועד את בקשתם לרשות להתגונן – מוגשת בקשה זו לרשות להתגונן – ויחד איתה מוגשת גם בקשה לפי תקנה 117 לתקנות סדר הדין האזרחי למתן “צו לעיון במסמכים של בעל דין שלא נזכרו בכתבי טענותיו או בתצהיריו”.
    
ב.2    בפועל, הבקשה לרשות להתגונן המוגשת בשלב זה, הינה חלקית וראשונית באשר אין היא כוללת את מלוא טענות הנתבעים שאינם יכולים לפרטן כפי שרצו לפרטן, בשל סירוב בא כוחה של התובעת במכתב מיום 2.1.2013 למסור את המסמכים המלמדים על העובדות שהן חשובות לתביעה ולהגנה בתיק זה.

ב.3    יצוין כי ביום 31.12.2012 פנה ב”כ הנתבעים במכתב לב”כ התובעת ובו דרש לקבל לעיונו מסמכים ספציפיים החיוניים לצורך הצגת טיעוניהם של הנתבעים אך ביום 2.1.2013 דחה ב”כ התובעת את הדרישה ועמד על כך כי הבקשה למתן רשות להתגונן תוגש במועד  [ לא יאוחר מה 10.1.2013 ]

ב.ד    הנתבעים יטענו כי סירוב ב”כ התובעת להצגת המסמכים – הינו סיבה מספיקת למתן רשות להתגונן כנגד טענת התובעת שהחוזה אכן הופר ע”י הנתבעים,  טענה שבשלב זה היא תלויה על בלי-מה, תוך הסתרת המסמכים הנדרשים כאמור לעיל.

ג.    התביעה מנוסחת בצורה שאינה בהירה ולא ניתן ללמוד ממנה מהן טענות התובעת וכנגד מי הן מופנות:

ג.1.     התביעה שהוגשה על סכום גבוה במיוחד של 1,365,178 ₪  מוצגת כתביעה לפיצויים מוסכמים מראש בשני סכומים קצובים שננקבו בחוזה.

    האחד – פיצוי קבוע מראש בסך של 890,000 ₪ – כקבוע בסעיף 10.ג  לחוזה, בגין הפרות סעיפים 2,3,4,5,6,8, ו- 9.

    והשני- פיצוי  בסך  של 5,000 ₪ לכל יום של איחור במסירת החזקה –כקבוע בסעיף לפי סעיף 6.ב לחוזה .

ג.2.    ברור כי מדובר כאן בפיצוי עונשי כפול ולפיכך פסול, שכן בגין הפרת סעיף 6 לחוזה נקבעו שתי סנקציות: האחת בסך של 890,000 ₪ והשניה בסך של 5,000 ₪ לכל יום של איחור במסירת החזקה.

ג.3.    על התובעת לבחור  מהו הפיצוי הנתבע בתביעה זו ביחס לסעיף 6 לחוזה – בנושא מסירת החזקה בממכר.

ג.4    ובכלל, כפי שנראה להלן,  על התובעת לבחור לעצמה טענה מבין שלל הטענות שבכתב התביעה ולהחליט מהי הטענה שלה בדבר הפרת החוזה המצדיקה לטענתה תביעת פיצויים כה מפולפלת.

ג.5    נזכיר כי לפי הוראות תקנה 72(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי לאמור:

    “בכתב טענות אין לטעון כנגד אותו בעל דין טענות עובדתיות חלופיות, אלא אם כן הצהיר הטוען כי העובדות כהוויתן אינן ידועות לו: אין באמור בתקנה זו כדי למנוע טענות משפטיות חלופיות”

5.6    כפי שנראה להלן התביעה כפי שהוגשה וכפי שנוסחה מלאה סתירות ובלבולים בקשר לטענות על הפרה כביכול של ההסכם. הדוגמא של הטענות ה”מצטברות” לפיצוי כפול בקשר לטענה אחת – לפי סעיף 6 להסכם המכר – הינה רק דוגמא אחת, מיני רבות, לבלבול הרב ולסתירות הרבות הקיימות בכתב התביעה המצביעות  על כך שהתובעת לא יודעת בעצם מהי טענתה להפרת ההסכם ועל שום מה ומדוע מגיע לה סכום מפולפל של 1,365,178 ₪ מלבד היצר הידוע לקבל כסף… ואם אפשר הרבה…. על חשבון האחר.

סוף

YouTube Preview Image

צֹהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה מצווה האל את נח. מקץ ארבעים יום וַיִּפְתַּח נֹחַ, אֶת-חַלּוֹן הַתֵּבָה אֲשֶׁר עָשָׂה. וַיְשַׁלַּח, אֶת-הָעֹרֵב

  • המילון מגדיר צֹהַר כחלון קטן, אשנב, פתח קטן אל האור. ובנוסף לכך גם ככפתח לאפשרויות חדשות וביחוד להשגת הבנה או ידע חדשים ולראיה לאופקים חדשים.
  •  למטרות אלה ישמש לנו ה”צוהר” שפתחנו – כדף קטן נוסף לדף הראשי של פוסט. בצוהר נכלול, מפעם לפעם, טקסטים ובהם הסברים, הערות, תהיות ואף הפניות לציורים, או לקטעי מוזיקה או וידאו הקשורים לנושא שבפוסט הראשי.